miercuri, 24 ianuarie 2018

Smecherii prin email

Ieri dimineata am primit un email de la Google Incorporation (email sters), in care am fost anuntat ca Google m-a ales pe mine ca un important client pentru ei si ca imi ofera un cec cu bani.

Ma si gandeam, oare ce am facut bun pentru Google ca sa imi de-a un cec cu bani. Am zis ca a dat norocul peste mine, dar dupa cateva verificari nu a mai fost asa. Daca era sa imi trimita Google un email trebuia sa fie o adresa oficiala de la Google, nu de la adresa de email folosita (nu vreau sa o public).

Verificarile pe care trebuie sa le faceti dupa un asemenea email:

Daca email-ul este in folder-ul Spam, din start nu se recomanda sa il deschideti, dar daca ati deschis email-ul, trebuie facute verificarile de mai jos:
  • Verificam adresa de email. Daca adresa de email nu contine la domeniul web numele companiei, inseamna ca cineva vrea sa utilizeze numele acesteia in scopuri raufacatoare. Nu se pot obtine adrese web cu numele Google, Facebook, Microsoft etc.
  • Verificam adresa web a email-ului si toate adresele web mentionate in email. Daca site-urile accesate nu ne inspira incredere sau nu sunt site-urile oficiale de la compania respectiva nu recomand sa raspundeti la email.
  • Dam o cautare pe Google dupa adresa email. Daca adresa de email este intr-o baza de date cu adrese Scam o sa o gasisi pe site-urile cu posibile adrese Scam.

Chiar daca Google ar fi pus acesti bani la dispozitie pentru utilizatori nu cred ca trimite un asemenea email pe o adresa de email de la Microsoft. Mai mult ca sigur alegea adrese de email din serviciul lor de gazduire a adreselor de email, gmail.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu